sunnuntai 20. lokakuuta 2013

Sinne meni

mokkapala neitsyys. Samalla tervetuloa jumalainen Teff-jauho :)

Olen kahteen kauppaan yrittänyt tilata Teff-jauhoa, turhaan. Viime viikolla päätin vierailla keskustan uudessa Tuorepuodissa ja vähän pettyneenä jo myyjälle kommentoin, että ei teilläkään sitä Teff-jauhoa ole. Olin kävellyt juuri sen hyllyn ohi, ja siellähän sitä kuulema suuren kysynnän jälkeen oli tilattuna. Olen tuon kananmunankorvikkeen ensimmäisen kokeilun jälkeen ollut vähän pelokas uusiin tuotteisiin (en kyl ymmärrä miksi), joten nappasin vain yhden paketin mukaani. Seuraavan kerran taidan tyhjentää koko hyllyn.
Paketin (Viljatuotteen Teff) takana on mieletön ohje mokkapaloille. Mä tein muuten täsmälleen ohjeen mukaan, kookosöljyllä, mutta kananmunan tilalla käytin 4tl kananmunankorviketta sekoitettuna 6rkl:een vettä. Toimii. Tästä mun peltiprobleemasta oon sanonu aikasemminkin. Eli en muistanut, että nää mun pellit on edelleen leveämmät kuin keskimäärin uunipellit, joten mun pelleille tätäkin ohjetta pitää tehtä 1,5-kertainen määrä, jotta palojen mehevyys on taattua. En ole koskaan ennen ymmärtänyt mokkapalojen päälle, enkä itse tehnytkään. Nyt ymmärrän, ja näitä tehdään meillä aivan taatusti uudelleen. Mokkapalat voi muuten hyvin säilyttää jääkaapissa/kylmiössä yön yli rasiassa tai huolellisesti foliolla peitettynä. Taikina kostuu sopivasti ja mausta tulee täyteläisempi.

Tef, riisinuudelit ja sooda Tuorepuodin löytöjä. Kookosöljy Punnitse ja Säästä-kaupasta.




Pienen naisen kanssa kävin vähän ostoksilla. Tässä päivän tärkeimmät hankinnat, itse valitut. Mitätäpä sitä nainen muuta tarvitseekaan ;) <3


Tänään olemme nauttineet pitkästä aikaa koko perheen ajasta ja mielettömästä syyssäästä.



 Meil on syysloma!!



Kotimatkalla pelattiin vielä Puh-keppiä :D


Huomaan, että työt stressaa ja vie nyt niin paljon energiaa sekä aikaa, että kotona tarvittava äiti on välillä hakusessa. Toki viikon sairastaminen vei aika paljon voimia, mutta olo on muutenkin näin syysloman kynnyksellä erilainen kuin muutama viikko sitten. No, ei se mitään. Tykkään työstäni todella paljon, mutta näissä tilanteissa huomaa loppu viimein kuitenkin mikä on tärkeintä. Perhe <3


Syysaurinkoa!

Tiina


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti