tiistai 9. heinäkuuta 2013

Lomafiiliksiä

ja kuvaähkyä. Mä en jostain syystä päivittänyt kuulumisia koko lomareissun aikana, joten täältä pesee viikkon ohjelmaa ja tunnelmia. Lähdimme ajelemaan kohti Pohjois-Suomea (täältä päin katsottuna :)) ja ensimmäinen yöpymispaikka oli Oulu.

Matkaan lähdettiin eväiden ja rennon fiiliksen kanssa. Sen verran myöhäiseen päästiin lähtemään, että evästaukokin vietettiin ihanassa ilta-auringossa <3 Kunnollisia taukopaikkoja sattui matkan varrelle aika vähän. Viimeisimpien vuosien aikana niitä on kuulema vähennettykin, harmi. Kesällä ja tälllaisessa kauniissa kesäsäässä ruokailu erityistarpeiden mukaan onnistuu todella hyvin omien eväiden kanssa, mutta vähän jäin miettimään miten meille käy talvella tai jos olisi satanut kaatamalla. No, murheet sikseen, nyt oli hyvä sää ja hyvät eväät :)

Lapsukaiset olivat uineet jo alkukesästä, mutta perheen aikuisetkin jättivät viimein talviturkkinsa Oulun Nallikariin.

Tuttuja ja uusiakin maisemia katselimme Potna-Pekan kyydissä.

Tuo kolttu oli aivan mahtava matkustus- ja ranta-asu helteellä. Siis superlöytö ennen lähtöä alelaarista (Lindexiltä).

Oulun Hupisaarilla lapset päästeli enimpiä energioita :)

Ja mamma ihasteli kukkaloistoa.

Ehdimme virailemaan vielä Oulussa Tietomaassakin. Minä en ollut koskaan käynyt siellä, ja miehenikin viimeksi lapsena. Vähän mietimme kannattaako sinne mennä pienten lasten kanssa, mutta turhaan. Kyllä kannatti! Ja mennään uudelleen. Meidän lapset viihtyivät todella hyvin ja luulen, että mielenkiintoa jäi tulevaisuuteenkin.

Vähän kyllä nauratti, kun vitsailimme tässä Gaussin-käyrällä, että laitetaan arvosanat jakoon, niin lapset sen jälkeen joka kerta kun laittoivat kuulat tulemaan hihkuivat "Nyt ne oppilaat tulee!" ;)

Jossain vaiheessa jakaannuimme lasten mielenkiinnonkohteiden mukaan ja minä menin pienemmän kanssa musiikkiosastolle,

ja mieheni pienmiehen kanssa urheilemaan.

Alkuviikosta sää pohjoisessa oli vähän kehno, joten lepäilimme ja sukuloimme. Kun sateet hellittivät, pääsimme veneilemään.

Pienmies on pyytänyt jo useampana kesänä skeittilautaa. Ikäähän miehellä ei vielä kovin paljoa ole, joten olemme tätä toivetta toppuutelleet. Nyt kesäalesta löytyi sopivat ja sopivaan kokeiluhintaan. Kyllä oli pieni mies onnellinen. Loppu loma menikin harjoitellessa ja hyvin se sujui. Turhaan olin huolissani.

Viimeisenä viikonloppuna sää helli jälleen. Suuntasimme Ruotsiin rannalle, Seskaröhön. Paikka on huippusuloinen pienine kouluineen ja kauppoineen. Lisäksi siellä on camping-alue ja iso hiekkaranta. Olimme isolla porukalla hiekkarannalla koko päivän. Nautimme auringosta, uimme, leikimme ja pelasimme erilaisia pelejä. Minäkin kävin verestämässä muistoja lentopallon pelaamisesta beach-kentällä <3

Kotiinpaluu meni taas pikkutunneille, joten eilinen meni pienessä jetlagissa. Tänään olemme vähän tuhlanneet hienoa kesäpäivää, mutta ai että on kirkasta, niin kirkasta (= pestiin ikkunat).

Anoppilasta tuli mukaan muutama sisustusidea ja kokkailin ekaa kertaa kvinoasta tänään. Niissä merkeissä sitten seuraavan kerran.